Een volledige publicatielijst van Willem Elias is hieronder in PDF beschikbaar. Je kan die hier downloaden:

Hieronder een korte bloemlezing van wat in 2015 verschenen is van zijn hand:
W. Elias, ‘De troostende engels van Johan Tahon’, in: Staalkaart, 31, 2015-2016, pp. 62-65.
W. Elias, ‘Verkenningstocht naar de specificiteit van de vrijzinnige dimensie in Kunst en Cultuur’, in: P. Ruyschaert, August 2015, catalogus, August Vermeylen Fonds, Oostende, 2015.
W. Elias, ‘Werner Cuverlier in het teken van de ordening van de objectiviteit’, in: S. Servllon, Werner Cuvelier, catalogus, FeliXart Museum, Drogenbos, catalogus, 2015, pp. 9-15.
W. Elias, ‘Paul Van Gysegem’, in: De Geus, 2015, jg. 47, nr. 7, pp. 28-31.
W. Elias, ‘Beeldende kunst en de Eerste Wereldoorlog’, De mens nu, Magazine, Dossier Eerste Wereldoorlog, 2015, nr. 3, pp. 44-49.
W. Elias, ‘Camille D’havé & La Relève’, Lannoo, Tielt, 2015, p. 120.
W. Elias, e.a., ‘The Institute’, Lannoo, Tielt, 2015, p. 591.
W. Elias, ‘On Academia. A theoretical Framework’, in W. Elias, The Institute, Lannoo, Tielt, 2015, pp. 10-13.
W. Elias, ‘The HISK as Institute’, in W. Elias, The Institute, Lannoo, Tielt, 2015, pp. 518-521.
W. Elias, ‘Het erotische lichaam in de beeldende kunst’, in: M. Kinet, K. Vuylsteke Verfleteren, & S. Houppermans (red.), Als het lichaam spreekt, Garant, Antwerpen-Apeldoorn, p. 147-169.
W. Elias, ‘André Van Schuylenbergh: Tir Will’, Plaket, Aalst, 2015.
W. Elias, ‘Monument voor de onbekende kunstenaar’, in: A. Nadone (ed.), I Belgi, Barbari e Poeti, Rond point des Art, Brussel, 2015, pp. 96-111.
W. Elias, ‘Inleiding, Eeuwige jeugd vraagt om hergeboorte’, in: A. Clé, Thank you for Tomorrow. Zinnig aansluiten bij de leefwereld van jongeren, De mens nu, Garant, Antwerpen-Apeldoorn, 2015, p. 9.
W. Elias, ‘Etigé Dimma Poulsen en de glimlach van het leven’, in: Etiyé Dimma Poulsen, Catalogus Leonhard’s Gallery, Antwerpen, 2015, z.p.
W. Elias, ‘Beeldend Vertegenwoordiger van de seksuele revolutie’, in W. Ertveld (ed.), Dees De Bruyne, Een schilderkunstig leven, Waterfront, Gent, 2015, pp. 66-77.
W. Elias, ‘HISK toont de Belgische schilders onder zijn alumni’, The BAD Times, Gent, feb. 2015, p. 17.
W. Elias, ‘Monumenten voor de schilderkunst: Marc Maet’, Staalkaart, 2015, nr. 5, pp. 66-68.
W. Elias, ‘Paul Van Gysegem 80’, in: Academie-berichten, KVAB, 2015, jg. 26, nr. 40, p. 20.
W. Elias, ‘De vergeten kunstenaar’, in: De Geus, 2015, jg. 47, nr. 5, pp. 34-37.
W. Elias, ‘Etiyé Dimma Poulsen en de glimlach van het leven’, in: Porschist, 2015, jg. 11, nr. 43, pp. 76-81.
W. Elias, ‘James Ensor en de filosofische lach als vorm van vrij denken en rebellie’, in De Geus, 2015, jg. 47, nr. 9, pp. 46-49.
W. Elias, ‘Het feest, de moeder van de kunst en van de utopie’, DNG, ‘Utopie-Dystopie’, 2015-2016, pp. 4-6.